WDS 110704

Måndag 110704

 

Idag så blev det sovmorgon av nån outgrundlig anledning… *flin*

 

Lena hade lite som hon inte hade packat och jag och Emma tog det lite lugnt. Jag talade med sambon på msn och det är som vanligt lika underbart varje gång. Han är mitt allt och är helt underbar och den enda jag vill ha. *lycklig*

 

Sen packade vi om i bilen och Emma var lite orolig för all packning och det är kanske tur att hon inte kommer att förstå hur det kommer att se ut när vi åker hemöver :=)

Vi ska ju nämligen köpa alkhol i Tyskland och sen ska vi ju göra ett stopp på Ullared. Den här gången ska jag bara kolla på mjukisbyxor åt mej själv för det ena paret har gått sönder när jag fastnade på en spik med dem och det andra paret har Eliskas monstertassar slitit sönder när jag lärde henne att räkna…

Ska kolla på skor och stövlar till yngsta bonusbarnet och tröjor och underkläder till sambon. Blir nog bra det.

 

Visst ja, glömde ju skriva att jag fick ju mail med uppfödarintyget i går från uppfödaren i Frankrike och mailade det till SJV innan vi åkte.

Idag så fick jag mail från SJV att nu var ansökan komplett så nu tar det ca 15 dagar innan jag kan ta in Geisha till Sverige… Känns nästan lite overkligt att hon snart ska vara här… Men alldeles underbart.

 

Underbara sambon blev lite stressad över att han trodde att bilen läkte servoolja. Så han hade googlat på SAABs sida på nätet och kollat vilken verkstad vi skulle ta kontakt med och vilken olja vi skulle köpa till SAABen.

Lena sa att de inte var de trevligaste som jobbade där för de kunde vara rätt så dryga men när jag ringde och bad ”gullavacker” om de kunde ta sej tid att hjälpa oss värnlösa och hjälplösa kvinnor med bilen så sa den unga killen att vi skulle komma och visst skulle han hjälpa oss.

Tack och lov så var det inget fel utan bara kondens… *pustar ut*

 

Sen åkte vi till veterinären och Tonic fick sina sprutor mot allt möjligt inför resan. Lena har verkligen tagit reda på allt som är viktigt för Tonic. Skönt att veta om man ska para utomlands att veta vad man ska tänka på….

 

Sen var det dags att åka en snabbis till Lenas mamma innan det var dags att dra iväg söderut.

 

Underbart att vara på väg… :=)

 

Tomtom, vår nya GPS protesterade högljutt när vi inte åkte över Stockholm men till slut så gav han med sej.

 

Vi stannade i Vadstena för att få lite positiv energi av den Heliga Birgitta. Vi gjorde ju samma sak med Elektra innan förra årets WDS och man ändrar ju inte på ett vinnande koncept :=)

 

Jag har ju helt glömt bort att tala om för min sambo att vi ska bo i Vadstena. Jag undrar hur han kommer att ta det.. :=) Men han är ju cool så det blir säkert bra och jag har ju inte sagt NÄR vi ska flytta dit. Vi måste ju komma närmare kontinenten så att det inte blir så dyrt med bensinen med alla resorna.. :=)

 

Vi stannade på en pizzeria i Vadstena och åt god mat. Lena tog en Cappriciosa, Emma tpg en grekisk sallad, jag tog en kycklingrulle utan fereroni och då svarade mannen om jag ville undvika den råa löken också ,… Och det ville jag ju gärna….

Första gången som jag har fått den frågan…. Smart karl… Gillas…..

 

Vi åkte vidare och vid nästa stopp så skulle jag gå på toa. När jag skulle gå till bilen så var det en äldre dam (typ 10-15 år äldre än mej *flin*) som frågade om jag kunde hjälpa henne att starta bilen. Jag stannade artigt och kollade lite. Men insåg snart mina begränsningar eftersom att bilen som hon hade hyrt hade ju inte ens en nyckel utan en fet liten klump. Jag sa att jag kunde gå och hämta Lena men på vägen till Lena så gick jag förbi ett gäng som såg ut att kunna nåt om bilar så jag frågade om de kunde gå och hjälpa tanten så genast var det en tjej, lite yngre än mej som gick dit och hjälpte till och efter en stund så startade tantens bil.

Min lilla reflektion är: säger man inte som biluthyrare till hur en bil ska startas när man hyr ut den? Tänk om hon hade stannat ute i skogen för att pinka där det inte kommer några människor på väldigt länge… Ja som vanligt på våra resor ute i den vida världen så träffar vi på märkliga saker….

 

Sen somnade jag ett bra tag enligt Lena. Däremot så sa hon inget om att jag snarkade så jag hoppas att hon inte blev störd… :=)

 

Nu sitter vi utanför 7Eleven i Malmö några km från bron och klockan är 00.35.

Vi tänker vila lite och i morgon väntar Danmark, Tyskland och sen vet vi inte nåt mer……

 

Wiedersehen……


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0