WDS 110705

Tisdag 110705

 

I natt så sov vi några timmar på McDonaldsparkeringen i Malmö precis innan Öresundsbron.


Innan dess så vilade Lena medan jag och Emma satt och läste och gick omkring och kollade omgivningarna lite. Emma kunde inte sova så hon sprang först lite och motionerade och sen tog hon med Tonic på lite motion också. Först så blev han ju lite brydd men sen blev han som vanligt bara glad.

 

Så klockan var väl runt 03 när vi somnade och sen när vi vaknade strax före 06 så gjorde vi oss i ordning för avfärd.

 

Nu är kl 06.31 och vi har passerat Öresundsbron och är nu i Danmark.
Lovely!

 

Ja vad ska jag skriva….. Vi körde efter GPS och det blev lite fel men som tur var så är vi ju uppmärksamma så vi fixade det med en liten omväg. Jag fick nästan inte igång GPS när vi skulle starta den och knappade säkert in nåt fel om att vi inte skulle undvika färjorna.

För vi tänkte åka genom Danmark och sen broarna (eftersom att jag har kvar bropasset sen förra året) och sen direkt till Flensburg i Tyskland.

 

Men nu är vi och GPS:en sams igen och vi har kört över både stora och lilla bält broarna och en bro till och nu är klockan 9.42 och vi har 9 mil kvar till Flensburg.

 

Nu har vi stannat och tankat och bilen har bara dragit 0-64 l/mil och det är ju skitbra med tanke på att det är en stor SAAB 95 och fullastad med packning. Så det var skoj. Snälla sambon sköter uträkningarna och jag skriver ner körjournal över vad vi köper allihopa. Ska bli intressant att göra en sammanställning sedan. Om man nu törs det.. :=)

 

Utanför Hamburg så stannade vi och fikade. Jag och Lena köpte varsin stor macka med ost och skinka och Emma köpte glass. Nu är vi på väg igen och har nu bara 88 mil kvar till hotellet i Frankrike….:=)

 

Vi stannade i Belgien för att tanka och köpa nåt att käka. Det gick hur bra som helst och när Lena gick iväg och skulle betala så kollade jag och Emma vad de hade att köpa.

Jag hittade färdigblandad mjölkchoklad och så goda bullar med chokladbitar i.

Kattis: jag köpte även en tidning till dej med en rasspecial med belgare i! Nice eller va?

Emma och jag gick på toa där och det var otroligt fräscht.

 

Sen när vi skulle åka så började bensinlampan att lysa fastän vi hade tankat fullt…. Nicht gut…. Sen slutade lampan att lysa och sen började den igen…. *suck*

Jag ringde hem till sambon, messade men inget svar så jag vet inte vad han gjorde. Hoppas att han bara hade somnat …….

 

Nu har vi bara 24 mil kvar till hotellet så vi ska sova på en parkering vid en bensinmack i, jag tror att vi fortfarande är i Belgien men säker är jag inte…. :=)

Guten Abend mina vänner……


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0