WDS 110706

Onsdag 110706

 

I morse så vaknade vi kl 04 i bilen av att det var så varmt. Sen satt vi och pratade i 1.5 timme innan vi åkte vidare. Eller ja, det var jag och Emma som löste världsproblemen och Lena chillade.

Men nu har vi i alla fall börjat att åka mot Paris. Känns väldigt surrealistiskt att vi är framme om ca 2.5 timme… :=)

Sen får vi se vad vi ska hitta på idag eftersom att vi inte får checka in på hotellet förrän tidigast kl 17 men vi får väl åka iväg på nån sightseeing.

 

Nu har vi fikat frukost och chillat på en parkering. Jag skickade ett sms till älsklingen och sa att Lena kört 170 på autobahn med SAABen och han tyckte att det var lite klent eftersom att bilen går 200 så när vi åker hem så ska Lena köra ännu fortare… Spännade, spännande…..

Lena var inte medveten om att hon hade ”blicken” men jag och Emma såg att det var en långtradarchaffis som inte kunde ta blicken ifrån vår bil och om man säger som så: jag tror inte att det var mej han kollade på… :=)

 

När vi kom in i Frankrike i morse så var det en vägtull. Lena blev jättestressad och ville ha mitt kreditkort men sen visste hon inte vilken infart vi skulle köra in till. Det fanns nämligen flera olika att välja på. Vi antog att det inte var där alla långtradarna var så när det kom en ensam husvagn så tog vi och följde efter den.

Vi körde fram till bommen där man skulle ta och betala men det låg redan en biljett där så i stället för att trycka på ”hjälpknappen” så tyckte jag att Lena bara skulle ta biljetten så då hörde hon efter mej HEUREKA! Så det var bara att ta biljetten, bommen öppnades och sen var det bara att köra in i Frankrike…..

 

Det gick bra en lång stund tills vi närmade oss Paris för då kom vi till nästa vägtull… Lena stressade upp sej men jag tyckte att hon skulle ta den man betalade med kort och då gjorde hon det.

När vi stod där så var vi ensam i vår kö så det var lugnt men sen kom det några bilar till och då blev Lena nervös…

Lena tog mitt VISA kort och körde in det men bommen for inte upp i alla fall. Märkligt men då började jag att läsa och det stod att man som nr 1 skulle föra in biljetten och den enda biljetten vi hade var ju från den förra tullen…

Sagt och gjort så tog Lena den men hann bli bra upprörd eftersom att hon inte trodde att det funkade men det gick hur bra som helst…..
MEN vi fick ingen annan biljett så jag har ingen aning om vi kommer ifrån Paris eller om vi blir tvångsintagna här forever… :=)

Som tur var så sov Emma så hon slapp höra alla fula orden som kom ur Lenas mun… :=)

 

Färden fortsatte mot hotellet och GPS-Tom gav inga instruktioner utan Lena gick på magkänslan som den här gången var helt rätt….
Underbart….

När vi var framme enligt GPS så kände jag igen mej från internet där min underbara sambo hade visat mej hur vi skulle köra. Bommen och allt var där men det stämde inte riktigt. Han hade dessutom varit förutseende nog att skicka koordinaterna så då la vi in dem i GPS:n och då gick det rätt bra. Eller vi missade en infart i rondellen och fick köra ett varv till och då gick det bra.

Så nu är vi på hotellet och chillar lite….Dessutom så kunde receptionisten engelska så än så länge är det ingen fara….. :=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0