WDS 110708

WDS 8 juli

 

Ja den här dagen var det meningen att vi skulle vara inne på WDS på morgonen eftersom att corgi hade sin Franska Championatutställning.

Men det blev inte riktigt så.

Vi kom iväg sent och sen var det köer så när vi kom dit så var corgihanarna klara och vi hade inte hittat var vi kunde köpa en katalog så det gav inte så mycket att se dem.

Men jag fick i alla fall träffa både Bea och Jo efter att ha varit till franska corgiklubbens monter och frågat om de kände någon av dem.

Turligt nog för mej så kände den ena damen Bea så hon följde mej till corgiringen och pekade ut vem som var Bea.

Så medan jag stod och väntade på att Bea skulle bli klar så väntade den vänliga damen där med mej. Så jag talade om för henne att hon gjorde att jag tyckte lite bättre om fransmännen och då blev hon glad.

Bea blev klar med sina corgisar i ringen och vi blev presenterade för varandra.

Hon var precis lika trevlig som i mailen så det var skönt.

Jo var upptagen med att följa sin hund som var inne i ringen men vi stod och väntade och sen blev jag presenterad även för henne….

Hon var ännu trevligare än vad jag hade trott :=)

Känns så himla bra att ha fått så bra kontakt med de här två uppfödarna och självklart Meta i Holland.

Det är skoj att ha visioner för då känner man ju att man har ett mål att sträva mot.

 

Sen skulle det bli corgilunch men jag skulle gå iväg en sväng och kolla hur det var med Lena och Emma. Hittade Lena först som stod i veterinärkön och var glad att det fanns en veterinär den här dagen….Men första svängen som Lena stod i veterinärkön den här dagen så blev det inget för då kom inte veterinären… Då skulle Lena komma tillbaka kl 14 men såg att det var öppet och chansade och då gick det bra. Äntligen. Att det kan vara så svårt att planera nåt så enkelt. I min värld så kan jag ju tycka att det bara skulle vara att ha en veterinär där som stämplade in i passet efter att han hade sett djurägaren gett tabletterna.
Hur svårt kan det vara på en skala? Inte så värst…. :=)

 

 

Sen gick vi och käkade buffe i Royal Canins monter… Herre min je vilken mat….. Där fanns allt möjligt så vi åt så vi blev ordentligt mätta :=)
Sen gick vi iväg till Eukanubas monter där vi fick fika så det finna många bra saker med att gå på WDS i alla fall om man är uppfödare :=)

 

Sen var det dags att kolla på tollarna. Vi träffade Pia igen och så Gerja så det var hur skoj som helst. Jag såg en fin hane från England som jag tyckte var intressant.

 

Som vanligt så gick vi runt och kollade på alla utställare….

 

Sen åkte vi tillbaka till hotellet och då gick vi till pizzerian och köpte pizzor. Emma var inte hungrig så hon följde inte med oss

 

Efter ett tag så blev det bestämt att vi skulle åka in en sväng till Paris så då gjorde vi det. Det var rätt sent när vi åkte in och när jag frågade när sista bussen gick hem så hade inte Lena och Emma kollat det så jättenoga så det visade sej att vi inte skulle komma hem med samma buss.

Men innan de kom fram till det så stannade jag i vänthallen på centralstationen och de gick iväg och skulle leta busstider. De var borta mer än en timme och när de kom tillbaka så sa jag att jag var less och ville hem och sova eftersom att vi skulle iväg till utställningen även nästa dag. Men då kom de på att det inte gick nån buss hem förrän nattbussen som gick kl 24.
Jag kan säga att då var jag inte speciellt glad. Jag hade skitont i hela kroppen och fötterna efter att ha gått på mässan i två dagar och nu skulle jag sitta och vänta på en buss i 2 timmar… Det finns roligare saker att göra om man säger så.

Medan jag satt ensam och väntade så kom det förbi beväpnade militärer. Jag frågade om jag skulle vara orolig för nånting men de gick dem och det gjorde ju inte saken bättre.

Sen kom det en pundare och sa nåt på franska men jag låtsades inte  höra och som tur var så gick han.

 

Inte så värst trevlig stad emellanåt men ändå så känns det inte osäkert att vara i Paris. Jag tycker nog att Stockholm kan verka mycket värre i många fall….

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0