Blir man stark av motgångar?

Ja det verkar som att det räckte inte med att Eliska inte är dräktig för nu har det varit hur mycket strul som helst med min franska gullgumma Geisha.

Först så hade jag inget microchipnummer så jag kunde inte skicka in till SJV. Sen fick jag chipnr och jag betalade avgiften men när jag ringde för att kolla om det hade kommit fram så fick jag tala med en otroligt ohövlig och osmidig människa i receptionen.
*suck*
Sen skulle jag boka flyg.
Jag hade en otrolig tur och det fanns en plats kvar så jag skyndade mej att betala och när jag sen ringde SAS för att boka in valpen så fanns det ingen plats på det planet för en valp.....
*suck*
Hittade ett annat plan som också funkade men när jag sen återigen ringde SJV så visade det sej att de inte kunde påskynda nåt utan de måste ha 15 dagar på sej att fixa tillståndet.

Så nu åker vi iväg på söndag men har ingen valp med oss hem utan sambons underbara dotter kommer att flyga ner och hämta henne lite senare när allt är i ordning med papperen.
För hem hit till Sverige ska hon så det så.....

Men sen insåg Lena att Tonic skulle vara med på Franska mästerskapen och de är den 7 juli så jag fick boka rummet vi ska ha en dag till men tack och lov så var det inga problem med det.

Så det här innebär att vi får en dag till i Paris med sightseeing så det blir nice, nice...

Jag kan se jag och Lena sitta vid Seine och äta en croissant och fundera över de djupa livsfrågorna som vi alltid bär med oss.

Ett är då säkert att jag ska fota mycket som bara den för det är säkert den enda gången som jag kommer att komma till Paris så jag vill se Triumfbågen, Eiffeltornet, Champs Elysses och allt vad det är.
Bonusdottern ville se nåt mer kulturellt så nu hinner vi säkert det också. *tummen upp*

Tur att man inte är nån som deppar så länge när det inte blir som man har tänkt.

De ringde också från Folksam igår. Det var ju en gubbe som körde på mej i våras och när jag nu har tagit tag i det hela visar det sej att skadorna var så stora att det är inte lönt att laga bilen.
*suck igen*
Andra påkörningen på ett år där jag är helt oskyldig. Den här gpngen så stod jag helt stilla och skulle svänga vänster när idioten körde rakt in i min bil.
Jag fick ju bilen av mina otroligt snälla föräldrar strax före jul och hann ha den i ca 3 mån innan det  här hände.

Men nu tror jag att vi ska försöka att klara oss på med en bil.

Precis som förra gången så fick jag tyck-synd-om av skderegleraren och vi satt och talade hund så jag fick mer än vad det lär från början. Så det var ju skönt.
Han var superhygglig och fixade så att jag skulle ha pengarna innan jag åker till Frankrike *gulligt*

Min franska uppfödares kollega är otroligt gullig och svarar snällt på alla frågor och nu skrev hon att de ska ha en middag med corgifolk efter de Franska mästerskapen så självklart ska vi dit och prata och göra bort oss som bara jag och Lena kan.... Tur att man inte känner så många corgimänniskor..... hahahhahahahha

Det ska i alla fall bli hur skoj som helst.

Vi ska ha bonuslillpojken i helgen och det är en inoff utställning i Trehörningsjö så vi ska åka dit och träna Jesse och se hur det går. Om han blir kvar här så vill jag ju kunna ställa honom nån gång off för han ser ju rätt så bra ut men då måste han ju sluta att morra i tid och otid. Så nu kör jag "toalettträning" med honom.
Alltså jag har en godisburk på toan och när jag går dit så kommer han också. Så jag gör lite cirkuskonster och så får han träna på att "stå" på en hundfoderlåda som vi har där. Så det går ju inte bra men bättre om man säger så.
Men det är ju bara en träning så det får gå som det går och det är ju trevliga Lena Ohlsson som dömer så jag kan ju be att hon klämmer lite etra på honom! Kritiken är inte ett dugg viktig utan hur han beter sej.....

Nej nu ska jag börja att packa lite men avslutar med 2 st härliga bilder på Mippan som jag har skickat in till en sommartävling på Agria. Så gå in där och rösta sen när de blivit publicerade....

Ha en helt underbar sommardag!
Kram mina vänner
Carina och resten av gänget



Mitzy hoppar från en brygga.....



Mippan skakar sej! :=)



Monsterhundarna!  hahahhahaha



Lite rolig bild hihihihi


Kommentarer
Postat av: Sara & dogsen

Hoppas ni får det underbart i Frankrike efter allt strul. Underbara sommarbilder! :-)



Kramelikram

2011-07-03 @ 02:04:31
URL: http://www.bonnidogs.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0