Lite av varje.....

Ja nu har jag hunnit vara hemma ett tag efter att vi kom hem från Finland och det känns bara bra.


TORSDAG

Igår så jobbade sambon kortdag och hämtade sin son tidigt och vi ska nu rå om honom ända tills på tisdag. Det ska bli skoj. Ja lite jobbigt också för jag trodde ju att jag skulle få barnbarn och inte ett till "eget" barn! Men det är som med allt annat att det är bara att gilla läget och ta det som det kommer så brukar det lösa sej. Han är oftast glad och lättsam och nu när jag får lägga mej i barnuppfostran av honom så kommer han också att bli fostrad som en hund som Linn och Thomas, de stackars barnen... hahaahahaha

Vi tog det bara lugnt på torsdagen eftersom att det blir rätt mycket resten av helgen. Eller sambon klippte gräset för första gången så då kan man väl nästan säga att det är sommar eller början till sommar i alla fall.

Lena och Tonic tävlade i Hofors på ett WT men det gick inte så bra den här gången. Lena var förkyld och då blev Tonic lite ofokuserad. Lena har tränat honom väldigt mycket på slutet så det kan även ha varit det som gjorde det. Men de kommer igen som vanligt.

FREDAG 

Lena körde hela natten för att komma och vara med oss i helgen. Så hon kom precis lagom till frukosten. Vi satt i godan ro och käkade och då kom Lena på att det nog började klockan 9 men jag trodde kl 10. Jag gick ner och kollade på fejjan och där stod det klockan 9 så värsta hetsen blev det men vi hann och var där en minut efter 9 men ingen var där.
Jag ringde Linn och frågade men det var klockan 10! :=) Så då roade vi oss själva i det fina vädret ett tag tills de andra började ramla in. Det var inte så många som kun de komma men jag hoppas att de som kom hade skoj i alla fall......:=)

Linn och Marie hade ordnat allt eftersom att jag har varit lite trött på slutet och det var så trevligt att bara glida in och lyda order hahahhahaha

Vi hade först en introduktion i rallylydnad och sen korade vi snabbaste Hummelviksekipaget och i år så blev det Lovisa och Vilma som segrade med stor marginal! Stort grattis till Vilma 10 år och Lovisa, det var ni väl värda.

Sen var det ju obligatorisk fotografering såklart eftersom att jag var med :=)



Här är nästan hela gänget som var med. Från vänster: Nike, Harry, Tonic, Vilma,
Hero, Eliska, Gioia, Kenzo och Mirre.
Saknas på bilden gör Lyra och Jesse



3 generationer med Vilma, Eliska och Gioa



Här är också 3 generationer men här fick Gioia ha med både
mormor Vilma och morfar Harry och självklart mamma Eliska



Vilma med bsarnbarnet Hero (kolla Heros tass!)



3 generationer igen med Vilma, Eliska och Hero



Vilma med barnbarnet Tonic



3 generatioer med Vilma, Eliska och Tonic



Från vänster Mirre, mamma Vilma och syrran Eliska



Genomgång inför rallylydnaden



Mina tre jag hade med mej innan vi åkte hem. Eliska, Gioia och Jesse



Harry 9.5 år. Det är ju så här man önskar att alla äldre hundar ska
vara, glada och spänstiga.



Jesse är ju lite söt i alla fall :=)



Att ingen vill köpa Jesse, men det är klart att han är ju väldigt
speciell den lille rackaren.



Mera Jesse



Vilma och Lovisa är alltid i farten :=)



Tonic med sina priser från 2010, Årets allround, utställning och jakt



Tonic

Efter att vi hade kört rallylydnaden så åkte vi hem till oss för att fika men först så åkte Lovisa, Linn, Lollo och Marie iväg och la spår till sina hundar. De kom då till oss som hade fått en till god marängtårta av mamma och den här gången så passade vi den hela tiden så att inte Eliska skulle käka upp den :=)

Efter fikat så åkte jag och Lena en sväng in till ÖB och handlade lite. Det var skoj att komma iväg lite bara vi två också. Inte för att det spelar någon roll men det kan ju ha varit så att sambon också tyckte att det skulle vara skönt med lite egen tid :=)

Det var meningen att vi skulle grilla tillsammans också men tjejerna hade annat för sej så det blev bara de närmast sörjade, dvs Lena, sambon, bonusbarnet och jag.

Det var gott och det är ju alltid skoj att träffa Lena så vi hade väldigt trevligt men det blev inte så sent eftersom att Lena hade kört hela natten och jag hade varit uppe tidigt med bonusbarnet.

LÖRDAG

Frukosten började med att bonusbarnet fick lära sej att skala och skiva ett ägg i en äggskivare helt själv. Det var lycka för honom.....

Efter det så åkte vi ut till mamma och pappa i deras sommarstuga för vi tänkte ta några fina hundkort men det blåste så mycket att det blev inte så mycket av det. Men alla hundarna utom Gioia (som fick vara kopplad så att hon inte skulle hoppa i och bada) och Jesse (badkruka) badade och hade skoj. På slutet så fick även Gioia vara lös och härja med de andra när de hade badat klart.



Tollare i vatten är ren och skär glädje!



Harry i full fart!



Eliska



Kolla mina otroligt vita ben! Är det därför det finns brun-utan-sol? Hahahaha



Tollarrace på stranden



Tonic igen



Jesse som trivs som en kung där han får vara lös hela dagarna



2 st sakletare!



Världens härligaste Harry



Korvutdelning och då är man poppis minsann!

Sen ringde Tina och sa att Theo och Texas hade varit med på tollarlagkampen och deras lag blev 2:a med bara 2 poäng efter de som vann. Båda killarna hade skött sej hur bra somhelst och det var skoj att höra.

Det är alltid så skoj att höra om glada valpköpare som är nöjda med sin hund och att de framför allt har skoj tillsammans.

Kipper och Humla var även på utställning i Sundsvall men de fick "bara" very good men det är ju tråkigt att inte domaren ser deras skönhet! :=)

I morgon är det utställning här i Köpmanholmen så då hoppas jag att det går bra för Hummelvikarna eftersom att Hummelviksgårdens kennel har skänkt priser till BIR och BIM tollarna!

Ha en underbar fortsättning på helgen!


Kommentarer
Postat av: Petra

Åhhh attans att vi jobbar så vi missade träffen :( Hade ju mer än gärna varit med och träffat er alla, speciellt när det blev Finland och inte Piteå för dej och vacker brollan Jesse <3



Nu har jag fixat min nya hemsida och som sagt var nu blir det ingen ny adress ;o)



Ska komma ihåg att maila Indra och Gangsters resultat och kritiker till dej.



Kramar från oss alla i Norr!

/Petra

2011-06-05 @ 14:33:40
URL: http://www.magicmarvels.se
Postat av: Carina

Ja maila på så att de får tillgodoräkna sej poängen i denna otroligt viktiga tävling.... :=)

2011-06-06 @ 10:47:50
URL: http://www.hummelviksgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0