Tår i ögat

Jaha så har det då hänt även mej att en tik som jag trodde var dräktig inte var det.
Jag har ju aldrig haft fel förut när det gäller mina egna hundar men nu blev det tvärfel.
Eliska var helt tom när vi kollade henne hos veterinären idag. :(
Men eftersom att jag känt veterinären under många år och han har gjort ultraljud på alla mina kullar och även extra ultraljud på de två fölungar vi födde upp så var han så himla bussig att han ska göra ett nytt på fredag bara för att vi ska vara riktigt säkra.

Såna här dagar känns det som att man får ett tecken på att nu är det nog och att man kanske har tillfört det man ska inom en ras...
Jag tror ju på ödet och vill tro att det finns en mening med det som sker.

Parningarna var hur bra som helst med långa hängningar och då brukar det ju bli valpar. Framför allt eftersom att Eliska är ju ingen som stressar upp sej för att resa heller.
Vi åkte ju till Åbo och parade men nu så här i efterhand så försöker vi vara tacksamma att vi fick i alla fall en trevlig semetertripp och sambon och hans dotter fick ju träffa mamma/farmor och jag fick ju träffa min underbara vän Sanna som äger Max.

Men jag försöker ju se lite positivt i alla fall på det hela och längtar nu tills lilla fröken Geisha kommer hit för att bo med oss. ska bli skoj att se hur hon kan klara norrländskan för hon är ju van franskan... :=)

Inte ens en picknick blev det idag för det har regnat jättemycket här i dag.

När vi kom hem från veterinären så satte jag på TV:n och då visade dem en dokumentär om en 19 årig kille som hade en dödlig sjukdom och då inser man hur ytlig man egentligen är..... *skäms*
Efter det så såg vi på Cornelius filmen och den var ju också sorglig.

Men efter regn kommer solsken och som Maggan skrev på fejjan: bit ihop och bryt ihop och kom igen...
Jodå men det har jag gjort så otroligt många gånger när det gäller tollarna så nånstans måste man kanske sätta gränsen?
Det är ju tur att man är en seg rackare och har världens bästa sambo och snart ska jag, Harry-Lena och sambons andra dotter till Frankrike...

Ha en härlig fortsättning på helgen, själv ska jag sätta mej och kramas lite med sambon.....

Kommentarer
Postat av: Alexandra från Finland

Ojoj Vad sorgligt att höra om Eliska! Jag hade sett fram emot lite Eliska-valpar. Kommer du att para henne på nästa löp eller blir det Gioia bara?

Du får INTE sluta föda upp tollare!

Skickar en stärkande kram <3

2011-06-26 @ 22:20:31
Postat av: Carina

Tack rara du...

Jag har inte bestämt mej hur jag ska göra för det beror lite på om min vän ska para henne eller inte. Jag vill ju inte att Eliska ska bli för gammal heller när hon får sina valpar.

Men Gioia kommer jag ju att para nästa år :)



Tack, tack den kramen behövdes verkligen

2011-06-28 @ 13:49:59
URL: http://www.hummelviksgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0