Mamma

Ja idag så åker mamma in till sjukhuset för att i morgon byta ut en höft som hon har haft massor med problem med.
Det är bara att hålla alla tummar och tår att operationen går bra så att hon slipper smärtan.

I går så kom 3 av Pekkas barn hit och hälsade på tillsammans med den ena tjejens pojkvän.
Nu kör jag en ny strategi och låter de vara för sej själva och ser om det blir bättre. :=)
Har ju provat att försöka vara snäll och trevlig men det gick ju inte så bra :(

Det kanske är så att det är bäst att inte lägga sej i? Jag har ju försökt att förstå olika saker för att vi ska försöka bli en familj allihopa men nja det har inte gått så vidare bra.
Jag är otroligt glad att mina barn och föräldrar och alla mina kompisar gillar sambon i alla fall så att det inte är några problem där.

I morgon så åker vi söderut igen. Lite märkligt det här egentligen. På de 8 månader som vi har varit tillsammans så är det nu tredje gången vi åker och hälsar på sambons mamma i finland och under alla år han var med sitt ex så var de bara dit en gång och hälsade på henne (tror jag i alla fall)
Men jag tycker att det är självklart att ta sej tid när man ändå är så pass nära och hon blir så glad varje gång och det gör ju inte saken sämre.

Det ska bli spännande att få träffa Bubba och ta med honom hem en sväng.

Idag så ringde sjuksyrran från medicinavd och väckte mej kl 8. Jag skulle ha varit där på återbesök i april men det blev framskjutet till augusti men då kunde jag inte gå för jag fick magsjuka. Jag som nästan aldrig har såna problem.
Sen fick jag en ny tid i morgon men då kan jag inte heller eftersom att vi ska till Finland. Så hon frågade om jag kunde komma på en lördag 10 december men då kunde jag inte heller eftersom att då är vi i Stockholm på hundutställning!
Typiskt och vi enades om att det gått troll i det här...

Fick brev i går från ortopeden. Att om ca 11 veckor så får jag komma in och prata med en ortoped. Smart att göra på det här sättet. För de fick remissen av min läkare för 2.5 vecka sen och sen väntar de med att skicka ut det här brevet för då klarar de ju vårdgarantin som är 3 mån.... Suck.....
Har fått öka morfinplåstren så nu är jag uppe i 20mg och sen nästa vecka så blir det 25 mg och om inte det funkar så blir det morfintabletter... Känns som att det går utför med kärringen numera....

Nu ska jag ta och fixa lite här hemma och sen packa lite inför morgondagen.....

Ha en bra dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0