WDS 110711

Vi har i natt sovit på en parkering i Holland en bit utanför Rotterdam. Jag vaknade 05.19 av att jag hade ont i kroppen och var stel och frös. Det är ju inte det skönaste att sova i en bil men billigt är det.. Hahahahhaa

I dag så blir det spännande för vi sa åka till Meta på Welshclan’s för att se på cardiganvalpar. Och om allt går som det ska så blir det en liten trefärgad kille därifrån som ska bo hos Lena och tollarna…. :=)

Vi körde efter Toms anvisningar och kom till rätt gata men till fel hus men smarta som vi är så kunde vi ju läsa på brevlådorna, var Meta bodde.

Det blev ännu enklare eftersom att jag såg en cardigan på grinden till huset….

Vi körde in på uppfarten och blev välkomnade av ett helt gäng glada hundar…. Det var en rottistik, en aussietik och så självklart ett gäng glada och trevliga corvar.

 

När vi hade öppnat grinden så var nästan det första jag såg corgivalpar så jag gick dit på en gång… Så otroligt fina, sociala och trevliga de var.

 

Självklart så hade jag även hälsat på Meta med kindpussar och hennes man med ett handslag och vi hade gett dem lite svenska produkter. Ångrar bara att jag inte köpt mer till dem eftersom att de var otroligt gästvänliga och supertrevliga.

Känns bra nu när jag har så bra uppfödare omkring mej.

Ja så här såg Meta ut efter att ha hälsat på mej! Hahahahhaha Skojar bara!

Här är Lena med sin kommande stjärna Elvin som jag bytt mot parningsvalpen jag fick av Paula för att hon lånade Elektra.

Bea och Jo i Frankrike, Meta i Holland och så Camilla i Boden.

Allihopa har koll på vad de gör och månar om hälsan på sina hundar och att de dessutom är trevliga att ha att göra med gör ju inte saken sämre.

Paula skickade ett sms när vi var hos Meta att nu hade Elektra börjat att valpa. Det sista jag hörde var att det var 2 blå killar, 2 blå tikar och 3 trefärgade hanar.

Meta och jag ska ju byta hanar så hon får ju min parningsvalp om den blir tillräckligt lovande. Så lite tråkigt känns det ju att det inte blir nån Elektravalp hemma hos oss men vi får glädja oss åt Geisha… Det blir säkert hur skoj som helst det också.
Man får ju lov att vara lite openminded ibland…..

 

Meta med Elvin :=)


Meta hade hela huset fullt av corgisaker, den ena mer underbar än den andra. Vi fick dessutom presenter av henne allihopa. Jag fick ett mobilsmycke med en virkad blue merle cardigan, Lena fick en likadan med en trefärgad cardigan och Emma fick rosa corgitvålar…
Så himla gulligt….

Vi busade med hundarna och valparna och Tonic fick även vara med. Han visade att han hade flörtkulan idag. Det var när en corgi sprang under en rosenbuske och Tonic, ja Tonic sprang rakt in i busken så att det blev tvärstopp….. I ärlighetens namn så ska jag säga att det gick väldigt fort när de sprang och härjade. Så fort en corv kan springa kan man säga… :=)

 

Både jag och Lena tänkte var för sej: undrar hur han gör när de kommer nästa sväng…. Men då chockade Tonic oss och sprang runt busken.. :=)

Meta och hennes man hade en damm där hundarna kunde bada och när Tonic förstod att han fick bada där så njöt han verkligen av livet.




Det var han väl unnat för han har väl inte haft den roligaste av resor om man säger så….

Men nu fick han busa med corvar och han älskar ju rasen eftersom att han älskar ju Elektra. Det är väl nästan enda gången som han har satt sej upp mot morfar Harry. Det var hemma hos mej när Harry tänkte gå fram och hälsa på Elektra. Då kom Tonic och tryckte sej emellan och morrade åt Harry som blev väldigt förvånad och undrade vad som hände…. Gull-Harry han är en av de mysigaste tollare som jag nånsin har träffat…

 

Vi fick först jättegott fika. Det var nån sorts kaka/bakelse med en massa frukter på och kjalla Cola och Lena fick kaffe. Sen fick vi grillad mat. God holländsk korv, grillspett och kött, deras speciella potatismos med olika saker i (den här var det lite skinka och grönsaker i), salladm och gott bröd. De tvar både ostfranska och baugetter…. Mums, mums….

 

Valparna var ju helt underbara och det var i sanning Meta också. Hon berättade en massa om rasen och om olika hundar. Guld värt att ha en sån mentor :=)

 

Efter många trevliga timmar hos Meta och hennes man så åkte vi vidare mot Aldi där vi köpte lite att äta och dricka i bilen.

Så nu bär det iväg norrut…..

 

Vi stannade och sov på en Burger King där jag även fick tala lite tyska. Det gick inte så värst bra. Vi skulle låna toaletten och det var en invalidtoa som man kunde be om nyckeln bakom disken. När jag frågade artigt på tyska så frågade gubben snabbt tillbaka om jag verkligen var invalid? Ja i benet sa jag… Då skrattade han och gav mej nyckeln men då sa jag att det var egentligen i huvudet och då sa han att det var han också…

Vi bygger broar hela tiden….


Kommentarer
Postat av: Mija

Kul att läsa om din resa.

2011-10-27 @ 14:34:30
URL: http://www.gusigans.se/
Postat av: Carina

Skoj att du gillade det Mija! :=)

2011-10-27 @ 16:15:38
URL: http://www.hummelviksgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0