Uppdateringar om lite av varje 121201

Usch vad tiden springer iväg.
Idag är det 1 december och i morgon är det 1a advent och inte har vi hunnit få till nån jul här hemma :(
 
Nu är alla corgivalparna sålda och om jag hade vetat idag lite tidigare så hade jag självklart annonserat tidigare om att vi hade valpar kvar. Efter att jag hade satt in annonserna på Lokus och Blocket så var det rätt många som hörde av sej men hon som köpte Lewis (som var sist kvar) hade hört av en annan corgiägare att jag hade valpar.
Det mest underbara var att hon som rekommenderade sa att jag var noga med hälsan och valde att inte rekommendera sin egen uppfödare som ska ha valpar... Då blev jag otroligt glad....
TACK!
 
Alla valparna har gått igenom sina valpbesiktningar med UA på allt. Så himla skönt när det är så här stora kullar.
 
Tänkte att jag skulle ringa och kolla om röntgentid för Geisha i mellandagarna så att man får det ur världen.
 
Annars så går jag och väntar på två läkarbesök. Ska först in och göra en magnetröntgen av ländryggen och sen en vecka efter det så ska jag in till ortopeden och kolla om de kan hjälpa mej med värken som jag har i axeln. Den är nu nästan obrukbar men det som skiljer från innan operationen är att nu har jag ingen vilovärk (för det mesta i alla fall) Så jag hoppas att de hittar nåt fel på ryggen som går att fixa till så att jag kan börja träna hundarna igen.
Det är otroligt jobbigt mentalt att vilja så mycket mer än vad man kan klara av.
 
Vi har ju varit iväg och parat Eliska så till veckan så hoppas jag få en tid för ultraljud och självklart så håller vi ju tummarna att hon ska vara dräktig. Om man får lägga in en beställning så en lagom kull med minst 3 tikar och 2 hanar skulle vara perfekt!
 
Datorn har ju kraschat så alla valpbilderna ligger huller om buller efter att Pekka efter idogt och hårt arbete hade lyckats rädda dem.
Så nu har vi köpt en "bunker" åt bilderna. Det ska vara så säkert man kan ha bilder som privatperson för jag orkar inte med det här en gång till...
Så när jag inte kan sova så sitter jag och grovsorterar 100 000 bilder i mappar som jag sen får försöka få någon ordning på. Tur att man är pensionär.... *flin*
 
Så nu är ny dator inköpt och jag har precis fått till hemsidan (är otroligt mycket arbete att föra över allt från nätet till den nya datorn men nu är det gjort. Skiter i städning och prioriterar datorn är väl en bra fördelning? Hahahhaha)
 
Snart är det dax för en Stockholmsresa och då sk avi ställa ut Beyonce. Jag skiter i att ta med Elektra för hon är helt utan päls och det var så väldigt många hundar anmälda så det känns ganska skönt att ha bara en hund att hålla reda på. Beyonce ska tävla i juniorklass om en titel som heter Svensk juniorvinnar -12 med 24 andra juniortikar. Otroligt roligt med så hård konkurrens så jag är skitglad om hon får ett EXC.
Vi har gjort så gott vi kan med att hålla henne snygg och sen lejt in en tjej som är skitduktig på att visa hund.
 
Sen ska vi försöka ta oss tid att träffa kommande valpköparna Familjen Larsson och så min brorsa med familj.
 
Det var väl ungefär vad som har hänt. I dag ska vi göra stora rycket och försöka få till en del julstämning här i huset på Drevstigen....
 
Massor av kramar till er som orkar läsa :)
Carina
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är väl klart man orkar läsa när du bloggat :)

Kram från oss i Norr <3

Svar: Gulledej! Då fortsätter jag :)
hummelviksgardens.blogg.se

2012-12-05 @ 19:42:12
URL: http://papilloner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0