WDS 120519

  

Efter allt strul med köer igår så sa jag att vi tar egen bil idag till utställningen. Vi struntade i den goda frukosten och packade i bilen och åkte iväg.

Även den här dagen var det otroliga köer så vi var lite oroliga om vi skulle hinna.

Det har ju sina fördelar att ha en sjukdom så att man har handikapptillstånd för nu fick vi parkera jättenära entrén. De sa att vi skulle fortsätta men inte vart så vi åkte under en avspärrning och parkerade i skuggan. Sehr Gut var det…..

Sen var det bara att ta in alla hundarna och deras grejer och det gick bra. Pekka är verkligen värd sin vikt i guld. Herre gud vad han hjälper mej hela tiden.

Vi fokuserade på att få tag  på Pieter eftersom att det var hans son Luca som skulle visa Beyonce. Jag ringde och Pieter och Luca kom på en gång. Luca och Beyonce klickade på en gång och det var fantastiskt att se dem tillsammans. När Linda visade Beyonce i Sundsvall så höll hon koll på var vi var nånstans men inte nu. Det var Luca som gällde för hela slanten J

Sen gick vi och hälsade på Revaz och Pekka gav honom  flaskan. Han såg väl lite glad ut men sen gick han iväg. Så inte var vi så mycket värda i hans värld hahhahahahha

Efter att allt var klart med Beyonce så gick jag iväg och kollade hur det var med corgiringen. Lena var där och hon hade även fått tag på en katalog. Enligt katalogen så såg det ut som att det skulle dröja jättelänge typ, flera timmar innan Beyonce skulle in i ringen. Så jag gick tillbaka till Pekka och Beyonce och skulle säga det till honom, samtidigt som han skulle gå och hämta sin katalog. När han står i katalogkön så ropar dem in Beyonce i ringen så jag fick skrika till Pekka att skynda sej tillbaka eftersom att han skulle fota dem.
Men det gick bra och han fick några fina bilder på Luca och Beyonce.
Det var bara att gratta till fint resultat och sen skynda sej iväg till corgisarna. Det gick bra för kelpie hade inte gått klart när jag kom dit.

Först ut var Elvin som precis som Meta trodde fick ett VG. Han fick ett VG. Sen var det Geishas tur. Hon var inte alls på humör för hon tyckte att det var alldeles för varmt för att vara inne på en utställning. Men som tur var för mej så tyckte hon om den ena tiken bredvid sej och blev lite glad i alla fall men det räckte inte på långa vägar. Tror inte att det hade spelat nån roll om hon hade varit jätteglad heller för hon är inte heller speciellt fin just nu. Hon fick också VG precis som Meta trodde ;)
Det blir en utställning till för henne och det blir i Vännäs. Elektra och Beyonce är ju också anmälda men nu kommer ju inte Elektra att vara med och sen får vi se hur det blir med Geisha. Känns som ingen mening att kosta på henne en massa pengar och resor om man bara ska få VG hela tiden…. Men vi får se.

Nu stod alltså hoppet till Elektra eftersom att Lena sa att hon hade dömt fram större hundar under dagen. Det kändes bra när jag visade henne men hon fick också ett VG. Det som är tråkigt med världsutställningar är ju att man får ju ingen kritik utan man får bara veta att man får ett EXC eller VG men inte varför. Jag hoppas ju att det beror på att hon har så lite päls just nu för den är helt borta eller då tyckte hon inte alls om Elektras typ.

Sen var det bara att försöka få tag på Sabine och vänta på att Beyonce skulle in igen.

Jag hade fått ett sms av Sabine tidigare men eftersom att det är ju inte direkt tyst på WDS så hade jag inte hört det när mobilen låg i väskan. Ja tro det eller ej men jag hade handväska med mej ;)
Så jag messade tillbaka att jag var vid corgiringen men fick inget svar. Sen ringde jag och messade men inget svar. Messade Linda och sa som det var att vi hittar henne inte. Precis då så ringer hon och undrar var vi är nånstans.
Jag försöker förklara så gott jag kan men hon har svårt att förstå min mindre bra (dvs dåliga) engelska….
Till slut så förstod hon var vi var nånstans. Så hon kommer men har ingen hund med sej. Det lät på henne som att det inte var säkert att vi skulle klara av honom men när hon fick se att vi hade Beyonce så var det lugnt. Hon frågade om vi hade med nåt koppel till Copy och det hade vi såklart  inte men han fick låna Elektras så att det skulle funka, man kan ju inte ha ett flexikoppel på en utställning.
Men nu hade vi ju hunden i alla fall så det var ju bra.

Sen kom Luca tillbaka och hade en fin rosett med sej som det stod ”best puppy” på. Vi fattade ingenting och ännu mindre sen när vi försökte få reda på saker och ting. Det visade sej nämligen att alla valparna som fick ”very promising” fick en sån rosett så den är alltså inte värd mycket…..
Märkligt land det här….
Men vi var såklart glada över att det gick bra och att Beyonce skytte sej bra och höll ihop hela dagen i den här miljön.

Innan vi gick så gick vi en vända och tog broschyrer från andra utställningar framöver och fick lite godis och sånt.

Just ja, jag köpte en högre valphage och en kärra till utställningsburen och det var väl investerade pengar. Funkade skitbra. Den går att ställa så den passar även den större buren som är hemma så det blir nog den vi tar nästa gång vi tar med oss alla tre hundarna.

När åkt ifrån utställningen så får jag ett sms från Sabine att hon har glömt att skicka med passet. Eftersom att det inte är vår hund utan vårt uppdrag var att ta med oss Copy till Sverige så tyckte jag att det var hennes skyldighet att komma till oss med det men det gick inte. Hon hade inget körkort och de som hon var med ville inte skjutsa henne ca 25km till vårt hotell…. Suck…. Strulig människa om jag får säga vad jag tycker…. Dessutom så hade hon ju sagt till Linda (Copys ägare) att han stod för det Scweiziska championatet, men det fattades ett så Lindas 2000:- som utställningen kostade var helt värdelösa så jag tycker väl att hon hade åtminstone kunnat köpa ett fint koppel till honom men inte då…..

Vi var rätt så trötta efter hela dagen på WDS så vi tog det lugnt och gick ut och åt en pizza med Jonathan innan vi gick och la oss…..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0