WDS 120522

 

Vi försökte sova ut men vaknade till lite när Metas man skulle på jobbet för då satte alla 10 hundarna igång att skälla J
Det gjorde inget för vi somnade om och sen vaknade jag av att vår bil gick igång och larmade så Pekka fick gå ut och få tyst på den.
Sen fick våra 3 hundar, Copy, Beyonce och Geisha vara i hundgården tills vi skulle åka iväg. Vi trodde att vi skulle hinna med en sväng inne i stan bredvid där Meta bor men vi slöade så mycket och sen kom Metas veterinär och gav vaccinationer och kollade på valparna så vi fikade gott frukostfika innan vi började packa bilen och ge oss av.

Renni hade ringt på morgonen och lämnat rapport till Meta och sagt att när hon skulle ut med hundarna kl 05.30 så ville hennes pojkar följa med för de gillade Elektra så mycket! J
Sånt värmer verkligen ett mattehjärta J
Hon hade haft henne kopplad på prommisen men sa till Meta att i  morgon så skulle hon också få vara lös med Jelle.
Jag sa till henne innan de åkte igår att om hon ville så fick hon gärna testa att valla med henne eftersom att de har får hemma så hon skulle se om hon hann det. Det hade ju varit hur skoj som helst.
Nu ska hon i alla fall få vara med Jelle under uppsikt så får de vara lösa och när Renni åker på jobbet så blir de särade så att det inte händer att de försöker para sej och att det blir nåt fel.
Jag sa till Renni att hon måste lämna rapporter hur det går ;)

Äntligen hade vi (dvs Pekka) packat in allt i bilen och vi kunde börja åka norrut. Meta hade sagt att det kunde vara köer i Hamburg och det fick vi ju känna av när vi åkte ner när vi stod i kö i över 1.5 timme vid Hamburg.

Så när vi började att närma oss Hamburg så programmerade Pekka om TomTom så att den inte skulle visa Autobahn utan småvägar. Det blev en jättetrevlig tur i ett lummigt och fint Tyskland. Dessutom så hittade vi både ett Aldi och ett Lidl där jag fick handla. Fick bla köpa fler batterier till friskluftsfläkten som frallorna har. Den är riktigt bra så jag ska kolla när vi kommer hem om den finns i nån större variant eller då får vi köpa en till och ha på andra sidan buren i bilen. Kan varmt rekommenderas. Vi blötte även en handduk som vi lagt i Copys bädd som han fick med sej så frallorna har nog haft det rätt så bra J

När vi hade shoppat (dvs jag ;) ) i affärerna så närmade vi oss förorterna till Hamburg och rätt vad det var så var vi i Hamburgs glädjekvarter. Vi hamnade i Hamburgs hamn och den var verkligen hur stor som helst. Jag tror att vi körde säkert i 30 min utan att ha sett hela hamnen. Helt sjukt stort.
Sen kom vi in på en märklig väg. TomTom sa åt oss att vi skulle svänga, men det fanns ingenstans att ta vägen där. Som tur var så var det en motorcyklist före oss så vi följde efter honom.
Då kommer nästa märkliga sak. Vi fick åka hiss under vattnet med bilen. Det var som en sluss….Helt sjukt var det och sen kom vi till en tunnel som var jättesmal och enkelriktad så cyklisterna fick bara gå där och leda sina cyklar. Det är tur att man har slutat att bli så jätteförvånad över vad som kan hända.

Vi körde fel rätt så många gånger men TomTom fixade till det så att det blev rätt till slut. Det var ju en gång det hade kunnat bli lite struligt när Pekka råkade komma in på en bussfil som gick åt motsatt håll men som tur var så kom det ingen buss så det var bara att byta fil och se glad ut!

Efter många om och ännu fler men så kom vi ut ur Hamburg. I tid hade vi säkert inte tjänat nåt mot att stå i kö men vi blev mycket mer rika på upplevelser J

Vi kom fram till gränshandeln Fleegard runt 22 men de hade öppet till 23 så det gick också bra. Jag sa till Pekka att pengarna han får av Linda för att han har skött om Copy tyckte jag att han skulle köpa precis de whiskey han vill ha. Så det gjorde han faktiskt efter visst tjat.
Jag ville ge Pekka en STOR whiskey på 4.5l men det fick jag inte så han valde att ta två vanliga i stället.
När vi kom fram till kassan så visade det sej att den ena förpackningen var tom. Både jag och Pekka trodde att de hade de flaskorna någon annanstans eftersom att det var en dyrare sorts whiskey men det visade sej att den var helt sonika stulen L
Så medan Pekka gick ut med det vi hade handlat så gick jag in efter en ny whiskey och den här gången var den en flaska i förpackningen. Pekka skulle aldrig ha iddas gå och hämta en ny men han var så glad över att ha hittat en som var 21 år så för mej var det självklart att hämta en och ställa mej i kö igen.

När jag kom ut med den så skickade jag iväg Pekka att rasta hundarna medan jag packade in allt i bilen. Han är ju pessimist och trodde inte att det skulle rymmas men jag är grym på att packa så att allt får plats ;)

När allt var klart så skulle vi åka iväg mot Danmark/Sverige men då startade inte bilen…. Djup suck…
Då kändes det faktiskt riktigt jobbigt eftersom att vi har fulla bilen med saker och 3 hundar och man får inte ha hundar i hyrbilar.
Pekka ringde assistansen och de skulle komma nästa morgon vid 8 eftersom att det var en inhägnad parkering så kunde vi inte komma ut tidigare än 6 på morgonen när de åter öppnade Fleegard.
Jag hade varit hungrig sen Hamburg och nu när vi skulle sova i bilen så hittade jag ingen medicindosett heller. Det var verkligen inte skoj.
Just då kände jag bara för att sova för att slippa ha ont. Ibland så känns det som att det blir mer äventyr än vad man egentligen vill ha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0