Parningsresa Mondy-Eliska 121102

Äntligen så har Eliska börjat att löpa!
Men jag är lite osäker på hur det kommer att gå i alla fall eftersom att Marie såg blod på Eliska 15 oktober men vi såg inget blod hemma hos oss förrän fredag 19 oktober.
Så¨det blir en kompromiss som i så mycket annat. Vi åker 2/11 och åker hem 7/11 så antingen så blir det sent om hon började löpa på måndagen eller då blir det inte precis sista dagen om hon började på fredagen...
 
Ja det är bara att åka och kolla. Jag tänkte nästan ta ett progesteronprov men Pekka var klok och sa vad jag skulle göra med det resultatet. Vi hade ju redan bokat färjan och han hade tagit ledigt från jobbet så vi åker på vinst och förlust.
 
Då var det problemet med alla de andra hundarna för vi skulle ta med oss Eliska (såklart) och Beyonce (Divan). Jag är så otroligt tacksam för mina underbara föräldrar och för våra underbara vänner och valpköpare som ställer upp och gör det här möjligt för oss. Utan er skulle det inte gått .....
Mamma kom och hämtade Elektra och Geisha på fredagmorgonen. Egentligen så skulle Maggi, Åke och Linnea ha haft både Lewis och Geisha men Geisha började ju att löpa och de har ju pappisen Frej som är väldigt manlig av sej så då tänkte vi ta med Geisha men då sa underbara mamma att hon kunde ta även Geisha. De åkte helt sonika in och köpte ett tikskydd och sen var det inget mer med det.
 
Synd att inte Leo fick följa med oss den här gången. .
 
Efter att ha blivit av med 2 hundar så började jag att packa och pricka av från mina listor så att vi inte skulle glömma allt för många saker... Det gick finemang. Men självklart så hade jag ju även tid att prata lite med mina vänner i telefonen också LOL.
 
Pekka jobbade bara halvdag så han kom hem och började packa det han skulle ha med sej, fixa till sej själv och bilen.
 
Jag tyckte att det tog lite väl lång tid men vi hade got tom tid så det var lugnt i alla fall.
 
Sen åkte vi till Sörliden till Maggi och Linnea och lämnade tjocke Lewis. De var så glada att få rå om honom ett tag och vi var glada att ha så underbara vänner. Eftersom att det regnade så blev det inte så mycket surr utan vi åkte vidare till Willys och handlade lite fika att ta med oss på färden.
 
Sen blev det ett äventyr att se om vi skulle hitta till Ichigo och Leia uppe i Gideå. Ichigo hade skrivit en kanonbra vägbeskrivning så det gick finemang och herregud vad Leia är söt. Det är enda hunden av alla jag har sålt under 10 år som jag känner att: nej men varför kunde hon inte ha normallång päls.... Hon är ju helt bedårande söt den tjejen och stor och kraftig som Elektra... Suck nu ville ödet inte så, så det är bara att gilla läget.
 
 Vi talade lite men sen kände jag mej lite stressad så då åkte vi vidare norrut.
 
Frida och hennes underbara familj var supersnälla så de körde hela vägen in till flygplatsen så att vi skulle slippa köra till dem. Så himla snällt. Ni är underbara! Vi hade med oss en tollarpärm och några DVD skivor så att Frida kan börja plugga inför slutprovet när hon hämtar sin valp! Hashahhahahaha
Roligt att hela familjen tyckte att det skulle bli skoj att vara valpvakt några dagar.
 
Efter några kramar och lyckönskningar att allt skulle gå bra så fortsätte vi till färjan i Holmsund. Det var faktiskt rätt så många lastbilar och vanliga bilar som skulle över så det var nog tur att Pekka hade fixat och betalat biljetterna i förväg.
Vi fick sitta och vänta ett tag men till slut så blev det vår tur. Vi blev lite förvånade när det blev dax för oss att köra ombord på båten för det var hiss på den. Det hade Pekka precis berättat för mej att han varit med om för många år sen när de åkte färja från Härnösand till Vasa. Lite roligt var det och fort gick det ...
 
Det blåste rätt så mycket så jag var lite orolig att jag skulle bli åksjuk men vi tog ju med hundarna in på båten och då är det bara en salong man får sitta i och den är rätt så långt ner så det gick hur bra som helst.
Vi träffade en jättetrevlig kille som jobbade i en guldgruva och som hade en Aussie. Han var så stolt över sin hund och visade bilder på honom på mobilen och sånt är rart gjort av vuxna karlar....
 
 De visade en jättebra och sorglig film men självklart så har jag glömt vad den hette för nåt. Minnet är väldigt, väldigt kort... Suck.....
 
När vi kom fram till Vaasa och skulle åka vidare till Sanna så hade de stängt de vanliga grindarna men Pekka fixade det där galant. Eftersom att Pekka inte hade sovit nåt på båten (men det gjorde jag) så körde vi inte så jättelångt innan vi stannade för att sova en stund. Pekka brular inte kunna sova så bra i bilen men den här gången så kunde han det och det var kanonbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0