Parningsresa Mondy-Eliska 121105

Jag är verkligen supernöjd med att det har blivit en parning men mycket vill ha mer och jag vet ju att Eliska har ju alltid stått flera dagar i sina löp så vi kan ju alltid hoppas på att det blir fler parningar.
Jag antar att Sanna hör av sej efter att hon har jobbat om hur det har gått.
 
Idag hade vi tänkt kliva upp rätt så tidigt och åka på en utflykt tillsammans med Pekkas dotter Emma. Det finns ju en hundaffär som säljer många bra saker till bra priser som vi hade lust att kolla lite på.
Tyvärr så regnade det så att det blev bara shopping i affärer och inte så mycket turistande. Det får bli en annan gång.
När vi kom dit så hoppades Pekka att de skulle ha kvar ett rundsytt, svart halvstryp till Beyonce från Hurtta. Vi gick runt och kollade och tyckte inte alls att butiken var som vi hade förväntat oss och inte hittade vi alla saker som det var bra priser på heller.... Hmmmmm .... Men vi gick runt och kollade lite och då kom det en jättetrevlig expedit och hjälpte oss att hittade det mesta som vi undrade över. Vi hittade ett svart halvstryp på rea och jag frågade om Pekka fick gå och hämta Beyonce för att prova och det gick bara bra. Så vi blev skitglada att det passade.
Beyonce visade vilken liten hjärna hon har genom att resa ragg mot en hundatrapp som visade ett täcke... Suck...
Det var en annan grej som de inte visste vad jag menade så då gick den här trevliga expediten iväg och hämtade 2 tuggben til Beyonce som plåster på såren. Så himla gulligt gjort och hon var otroligt serviceminded.
 
Sen åkte vi och handlade lite mat och så åkte vi iväg till Pekkas mamma för att käka innan Emma skulle åka tåget tillbaka till sin värdfamilj.
 
Jag hade som vanligt glömt mobilen hemma men läste av den när vi kom hem och då hade Sanna skickat ett meddelande att Mondy och Eliska hade parat sej en gång till och med en hängning på 26 minuter! Är så himla glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0