WDS 130522

WDS 130522´

Vi anlände till Trelleborg vid 12 tiden och sen tankade vi bara i Trelleborg innan vi åkte mot Ullared.
Det var skoj att Lena och Andreas också ville hänga på oss,.....

Vi gick åt lite skilda håll eftersom att Lena och Andreas inte skulle vara där så länge

Men jag fick ett mobilsamtal det första som hände mej när vi klev ur bilen på Ullared och vem var det?
Naturligtvis så var det koreanen.... Suck.. Börjar att tycka att han känns som en stalker snart ;)
Men det går väl att leva med.....:)

Vi gick in på Ullared och jag köpte en and som kvackar, kalsonger, sockar, pyjamas till Leo, 2 par joggingbyxor till mej, en top, en tjocktröja, lite munvatten och lite annat smått och gott.
Jag hade sagt till Leo när vi åkte att om han var duktig och snäll så skulle han få välja ut några saker som belöning på det jättestora varuhuset i Sverige när vi åkte hem.
Nu var det dax...
Leo sprang som en yr höna utan att kunna bestämma sej för vad det var han skulle vilja ha.
Till slut beslöt han sej för ett ytbärgar team med helikopter, båt och gubbar och en liten förpackning på rea med nån pokemongubbe. Han hade även hittat en dinosaurie som han blev väldigt förtjust i men då sa jag att om man glömmer bort att den finns så kan han få den när han fyller år. Jag var noga med att säga att han inte fick leka med den och inte titta på den och det tyckte han var ett bra förslag.
Men när vi kom ut i bilen så ville han leka med den men vi sa att han inte fick titta på den ;) Han hade lite problem i början men sen var han jätteduktig och har inte sagt ett ord om den...

Efter att vi hade shoppat klart så skulle vi gå på toa. Medan vi gick i omgångar så fick Leo rida på en ponny i varuhuset som kostade 10:- alltså i stället för en bil som det nästan alltid är.
Leo var jätteduktig och kliva av och på efter att ha fått hjälp första gången så det kan nog bli en djurkille av honom innan jag är färdig med honom *flin*

Sen gick vi ut med alla sakerna till bilen. Pekka ojade och vojade sej över hur allt skulle gå men jag sa att jag ville packa och självklart fick jag in allt.... Jag är i elitklass om inte champion när det gäller att packa under en tysklandsresa :)
Men innan vi kom till bilen så blev vi stoppade av de som säljer 3 abbonemang till mobilen. Pekka har ju redan det abbonemanget och när de frågade mej så har jag ju telia och det tyckte ju dem såklart var superkorkat eftersom att det skulle bli så mycket billigare med deras 3...
När de frågade varför jag hade telia så sa jag precis som det var att mina barn och föräldrar har telia och därför är det helt perfekt för mej.
Då gav han upp med vår familj :)

Efter att inpackningen av saker till bilen var klar så skulle vi gå och käka men klockan var så mycket att de som har den goda maten utanför GeKås hade stängt men de som säljer mackor och hamburgare hade öppet.
Så jag köpte en stor räkmacka och en kopp choklad till mej, en kaffe till Pekka och en glass till Leo,

Efter att vi käkat upp det mesta i bilen så styrde vi kosan mot Vimmerby.

Det var inte så långt, tror att det var lite över 20 mil och skulle ta 3.5 timme. Men självklart så hann jag somna innan vi hann fram trots att jag skrålade med i Ugglalåtar.
Leo somnade jättefort och är helt otroligt snäll att ha med sej på långresor.

Vi kom fram till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby mitt i natten så vi gosade bara till oss i bilen på parkeringen utanför och väntade på att det skulle bli morgon så att vi skulle kunna gå in där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0